|
|
 Rank: Nyt medlem
|
As-salamu 'aleykum wa rahmatullahi wa barakatuh .
Håber at jeg har sat indlægget det rigtige sted :) ..
Jeg var igår igang med at læse i bogen Sendebudet, som er en biografi af Profeten sallallahu 'aleyhi wa salam , da jeg stødte ind i, da han (sallallahu 'aleyhi wa salam) skulle rejse med Abu Talib til Syrien pga. handelskaravane. Da de så mødte munken Bahira .. Hvor Bahira spurgte til hvem faderen til Profeten sallallahu 'aleyhi wa salam var, hvor Abu Talib sagde at han var faderen , hvor Bahira så svarede; Han er ikke din søn. Denne drengs fader bør ikke være i live.
Der stod ingen forklaring på hvorfor han ikke bør være i live eller andet . Er der nogle der ved eller kan komme med en forklaring på hvorfor han ikke burde være i live? :) .
Wa salamu 'aleykum .
|
|
 Rank: Redaktør
|
Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullahi wa barakatuh,
Jeg håber at du er ved bedste helbred - fysisk såvel som åndeligt in sha'a Llah.
I de gamle skrifter findes tegn omkring den sidste Profets kommen (salla Llahu 'alayhi wa sallam). Ud af de mange tegn der findes i de gamle skrifter, er den ene af dem at Profeten (salla Llahu 'alayhi wa sallam) ville være forældreløs i sin barndom. På det tidspunkt hvor Profeten (salla Llahu 'alayhi wa sallam) rejser med sin onkel Abu Talib til Syrien, så har han mistet sine mistet sine forældre og bedstefar. Derfor accepteres Abu Talibs svar ikke af Munken Bahira!
Det er iøvrigt en af de bedste bøger om Profeten (salla Llahu 'alayhi wa sallam) på dansk. Fortsat en god læselyst :)
Allah Hafiz
Abidah
Man craves winter in summer, and when winter comes, he likes it not, For he is never content with any state [of things], neither with poverty not with a life of plenty. May man be killed! How ungrateful he is! Whenever he obtains guidance, he spurns it. (Rumi)
|
|
|
Ja søster , men Profeten sallallahu 'aleyhi wa salam, vidste jo ikke selv på det tidspunkt at han var Profet. Men det viste sig jo at Bahira vidste det, da der var en sky der fulgte efter ham m.m. - Men altså hvordan kan Bahira erklære at Abu Talib ikke var hans far, og at Profetens sallallahu 'aleyhi wa salam far ikke burde være i live? .. Altså Bahira kunne sagtens tage fejl?
Wa salam :)
|
|
|
Ja det er muligt at han tog fejl, afhængigt af hvor han havde det var fra. Da vi ikke ved det, kan vi ikke tale om det. Og siden det var sandt, er der vel heller ikke brug for mere detaljer, end at antage at det stod i tidligere bøger.
Allah Hafiz
Abidah
Man craves winter in summer, and when winter comes, he likes it not, For he is never content with any state [of things], neither with poverty not with a life of plenty. May man be killed! How ungrateful he is! Whenever he obtains guidance, he spurns it. (Rumi)
|
|
|
Stiller nok bare spørgsmålet forkert :) . Men Jazaki Allah Khair . Tak :)
Wa salam
|
|
|
Jeg har prøvet at give et svar udfra hvad jeg mente du spurgte, så desværre har du ikke fået en tilfredsstillende svar...
Allah Hafiz
Abidah
|
|
|
Nej nej , det fint :) . Jeg giver ikke skylden til nogen . Det bare mig :) .
Wa salam.
|
|
|
Guest |