Velkommen GæstIslamisk.dk | Forside | Søg | Aktive indlæg | Medlemmer | Log ind | Registrering | Regler

Istikara / og drømme Indstillinger · Visning
Nura
Skrevet: Tuesday, July 27, 2010 9:29:33 PM

Rank: Avanceret medlem

By: København området
Salaamu aleikum

lille spørgsmål. Er der specielt tidspunkt hvor man skal læse istikara???
jeg har blot fået fortalt/anbefaldet at man skal læse det efter isha, da man mellem isha og fajr kan se "drømmen"

Mere kender jeg ikke til det.

Håber i kan hjælpe, inshAllah

ma salaam

The Messenger of Allah (may Allah bless him and grant him peace) said:

“The best of fasts after the month of Ramadan are in the Month of Allah, which you call Muharram. And the best of prayer after the obligatory prayer is the night prayer.”

[Muslim]

Abidah
Skrevet: Thursday, July 29, 2010 11:32:48 AM

Rank: Redaktør

By: Rødovre
Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullahi wa barakatuh,

Jeg håber at du er ved bedste helbred - fysisk såvel som åndeligt in sha'a Llah

Det er optimalt at man læser det inden man går i seng, så det bedste tidspunkt er efter 'Isha. Man behøver nødvendigvis ikke se en drøm, eller få en fornemmelse af hvad man skal gøre. Meningen med istikhara er at man søger Allahs Hjælp til at blive vejledt. Man sætter sit lid til Allah subhanahu wa ta'ala.

Du kan læse mere om det hér: Istikhara: The Guidance Prayer (engelsk) eller Istikhara-bønnen (dansk)

Håber at det besvaret dit spørgsmål ellers er du velkommen til at spørge igen in sha'a Llah

Allah Hafiz

Abidah

Man craves winter in summer, and when winter comes, he likes it not, For he is never content with any state [of things], neither with poverty not with a life of plenty. May man be killed! How ungrateful he is! Whenever he obtains guidance, he spurns it. (Rumi)
Nura
Skrevet: Thursday, July 29, 2010 11:50:00 PM

waleikum as-salaam :)

tak for dit svar søster Abidah... hehe du er den eneste som besvare mine spørgsmål :) tror jeg begynder at skrive direkte til dig :p

Jeg håber også du har det godt.

Jeg har ikke lige været inde på de link du opgiver .. (endnu) Jeg troede man ville se det gennem drøm?? hvordan ville man ellers få tegn?

ma salaam

“The best of fasts after the month of Ramadan are in the Month of Allah, which you call Muharram. And the best of prayer after the obligatory prayer is the night prayer.”

[Muslim]

Abidah
Skrevet: Saturday, July 31, 2010 4:42:49 PM

As-salamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Well det er vigtigt at du får et sufficient svar på dine spørgsmål ;) Du er også velkommen til at skrive direkte :)

Man behøver ikke se drøm, det kan være at man få en fornemmelse eller det kan også være at omstændighederne ændrer sig enten i den ene eller den anden retning. Der er mange muligheder. Vær ikke bekymret, du skal nok få et svar in sha'a Llah.

Allah Hafiz

Abidah

Man craves winter in summer, and when winter comes, he likes it not, For he is never content with any state [of things], neither with poverty not with a life of plenty. May man be killed! How ungrateful he is! Whenever he obtains guidance, he spurns it. (Rumi)
Nura
Skrevet: Sunday, August 01, 2010 11:02:30 PM

Salaamu aleikum igen :o)

hehe tak for svaret søster.
jeg har lige ændret mit emne lidt for jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om drømme også.

Hvordan tyder man drømmer?? og hvordan jeg/man at det er tegn fra Allah swt. Nogen gange gange må mennesket vel også bilde sig selv noget ind???

Hvordan ved jeg at det jeg har drømt er noget som sker, eller om det bare er en drøm, og jeg skal tage et andet skridt???

ma salaam

[Muslim]

Abidah
Skrevet: Monday, August 02, 2010 12:06:42 AM

Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullahi wa barakatuh,

Well man kan ikke tyde sine drømme. Det er et videnskab i sig selv og ikke alle lærde tyder drømme. Så man skal kontakte en lærd for at få det tydet.

Sidste par spørgsmål er vel nok relateret til Istikhara, så jeg vil sige at hvis du er i tvivl så spørg en lærd... Det er nemmest og bedst :)

Allah Hafiz

Abidah

Nura
Skrevet: Tuesday, August 03, 2010 11:16:06 PM

salaamu aleikum kære søster og andre :)

ja det sidste spm var omkring istikara. Søster kender du nogen lærd?? Jeg ved ikke om der er nogen som sidder sådan over internettet???

helst gerne noget på dansk, da jeg ikke er så god til at forklare over engelsk.

ma salaam

[Muslim]

Abidah
Skrevet: Thursday, August 05, 2010 4:50:35 PM

Wa 'alaykum as-salam wa rahmatullah,

Skriv privat til mig, hvis der er drømme du vil have analyseret in sha'a Llah. Det skal være på engelsk.

Allah Hafiz

Abidah

Brugere som besøger dette emne nu:
Guest

Hop til Forum
Du kan ikke skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan ikke svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

Main Forum RSS : RSS